Promovare online și social media pentru fotografi – ce trebuie să știi?


Lumea se schimbă… Din ce în ce mai rapid, din ce în ce mai des. Dacă în urmă cu ceva vreme fotografii și videografii trebuiau să se preocupe în special de realizarea fotografiilor și a filmărilor, plus de procesare și diverse întâlniri cu clienții, lucrurile stau cu totul altfel astăzi. În prezent, un fotograf sau videograf, fie că vorbim aici de profesioniști sau amatori, trebuie să aibă și minime cunoștințe de blogging, ca să nu mai vorbim de Social Media.

Totul se întamplă în online, așa că dacă vrei să te promovezi, cu siguranță vrei și să fii acolo.

Pentru unii toate aceste aspecte pot părea o corvoadă dar, cu puțină organizare și cu ceva mai multă răbdare, s-ar putea să descoperi că de fapt chiar îți place să te ocupi de propria promovare.

Până la urmă nimeni nu îți cunoaște munca mai bine decât tine, așa-i?

În cele ce urmează, vom povesti pe scurt despre:

  • Cum îți poți face viața mai ușoară în online, ca fotograf
  • Ce platforme de Social Media sunt cele mai potrivite pentru tine
  • Website versus blog
  • Sfaturi musai de urmat când vine vorba de social media pentru fotografi

Cum să-ți faci viața mai ușoară în online, ca fotograf

 

La prima vedere, toată această avalanșă de informații despre a ține un blog, a administra o pagină de Facebook, un canal de YouTube, un cont de Instagram ș.a.m.d. poate fi mai mult decât copleșitoare. Cuvintele cheie în acest caz? : ORGANIZARE, PRIORITIZARE și CONSECVENȚĂ.

Partea pozitivă este că atât blogurile, cât și canalul de YouTube sau paginile de Facebook îți permit să programezi conținutul, astfel că pentru început poți încerca să îți faci timp pentru acest „kickstart”, urmând ca apoi, cu disciplină și organizare, să urmezi planificarea pe care ți-ai propus-o.

Important este să fii constant și, odată ce ți-ai obișnuit publicul într-un anume fel, să nu schimbi prea repede acest algoritm. Dacă le promiți că uploadezi un clip pe YouTube în fiecare miercuri, ai face bine să te ții de promisiune. La fel, dacă i-ai obișnuit că tu postezi pe Facebook lunea și vinerea sa zicem, ai face bine să te ții de orarul respectiv. Constanță, asta e important să ții minte!

Ce platforme de social media sunt cele mai potrivite pentru tine

În online, toate platformele joacă un rol important dar, întrucât poate fi destul de complicat să fii pezent pe absolut toate, probabil cel mai bun sfat ar fi să găsești mix-ul potrivit pentru tine.

Acesta ar putea fi un website cu blog atașat, plus o pagină de Facebook și una de Instagram. Pentru alții ar putea fi vorba despre un blog și un canal de YouTube, plus o pagină de Facebook și altele.

Depinde și de tipul de fotografii pe care îl realizezi, dacă ai sau nu content video relevant astfel încât să ai nevoie și de un canal de YouTube. Dar indiferent de ce platforme alegi, dacă ești la început, va trebui să iei lucrurile treptat și să construiești pentru fiecare canal în parte, în timp.

Website versus Blog

Poate te-ai întrebat adesea ce ar fi mai ok? Un website sau un blog? Răspunsul nostru e simplu: ambele. De ce? Pentru că sunt două unelte care se completează.

Poți folosi de exemplu site-ul și blog pentru a diferenția serviciile pe care le oferi, făcând totul mai ușor pentru oamenii care te caută sau vor să intre în contact cu tine.

Site-ul web ar trebui să funcționeze ca o carte de vizită pentru tine, oferind o imagine de ansamblu a muncii tale, fapt pentru care este bine să fie la zi.

De cealaltă parte, blogul ține publicul informat cu privire la ceea ce faci și, în plus, îți permite mult mai multă interacțiune cu ei. Le poți cere părarea despre proiectele tale, despre rezultate, despre ce informații ar consideră importante sau despre ce subiecte ar vrea să afle și părerea ta.

Extrem de important e ca site-ul și blogul să fie legate între ele și, bineînțeles, să conțină link-uri și către platformele de social media pe care ești prezent.

De asemenea, nu uita de măsurători! Leagă-ți site-ul și blogul de un cont de Google Analytics, astfel încât să afli mai multe despre publicul care te vizitează, de unde vine acesta, ce funcționează și ce nu în promovare.

Și, iarăși foarte, foarte important de învățat: câteva noțiuni de bază pentru SEO (searching engine optimization). Degeaba realizezi conținut de calitate dacă lumea nu îl va găsi. Pare dificil pentru început, dar lucrurile nu sunt chiar așa de negre.

Sursă: blog.f64.ro

Blog

blogfotografifotografiimarketingsocial mediawebsite

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Lasă un mesaj cu serviciile dorite şi un număr de telefon şi te sunăm noi.