Trăim în secolul internetului, când viteza și accesibilitatea lui fac minuni de-a binelea. S-a creat ceea ce se numește o lume virtuală, iar în această lume s-au mutat majoritatea necesităților tuturor consumatorilor de internet, fiind mult mai simplu, mai comod, mai practic.
Dacă ai un magazin fizic, cu siguranță ai nevoie și de un magazin online, pentru a crește zona în care poți vinde și aria de clienți. De ce să le vinzi doar celor care trec pe strada ta și să nu le vinzi și celor care sunt la 50 km de tine? În plus, pandemia din 2020 a arătat necesitatea absolută a deținerii unui magazin online și a folosirii tuturor canalelor virtuale de vânzări. Cine nu a fost prezent online a întâmpinat dificultăți mari în a-și ține afacerea la un nivel minim de supraviețuire. Mulți nu au avut nici măcar norocul ăsta, au tras obloanele și au închis firma.
Ai fost în aceeași situație? Dacă și ție ți-a fost greu, atunci, probabil, ai înțeles importanța orientării (și) către mediul online.
Un magazin online este deschis non-stop
Uite ceva care o să îți dea de gândit: în timp ce majoritatea magazinelor fizice au întâmpinat probleme financiare mari, unelele ajungând chiar la faliment, magazinele online au înregistrat în pandemie vânzări mai mari decât în trecut. Întâmplare? Nu, nu a fost o întâmplare. Era normal să fie așa. Cu magazinele de cartier sau din centre comerciale închise, cu restricții în ceea ce privește deplasarea pe stradă, oamenii trebuiau să își procure de undeva bunuri. Mediul online a fost deschis, fără restricții. De altfel, e deschis tot timpul, 24 de ore din 24, asta înseamnă că într-un magazin online vinzi non-stop, la orice oră și chiar și în weekend. Nu este nevoie să te deplasezi din confortul casei tale, nu este nevoie să stai la coadă, în aglomerație. E mai comod, mai practic, mai eficient, mai scalabil! Da, o afacere este mult mai scalabilă online, decât poate fi fizic, mai ales în cazul în care business-ul nu beneficiază de investiții foarte mari.
Lumea se schimbă, iar tu trebuie să te adaptezi vremurilor
În timpul pandemiei, ca agenție de web design am primit multe solicitări pentru creare magazin online la cheie, din partea antreprenorilor ale căror afaceri au avut de suferit. Câteva am fost nevoiți să le refuzăm, pentru că efectiv ne-ar fi fost imposibil să ne ocupăm de toate proiectele. E un semn că antreprenorii încep să înțeleagă importanța prezenței în mediul online. Sunt însă și antreprenori care au lăsat garda jos, după pandemie, și-au pierdut interesul pentru online, crezând, probabil, că totul a trecut. Nu ignora asta, vânzările online sunt viitorul. Este era digitalizării, iar totul se mută online, că vrem, că nu vrem, bună sau rea, asta e realitatea. Nu discutăm aici de cât de bine sau rău este că se cumpără și se vinde online, sau că micii comercianți de la colț de stradă vor dispărea. Vorbim aici de viitorul afacerii tale. Lumea se schimbă, au loc schimbări majore în stilul de viață, comportament de cumpărare ș.a.m.d, prin urmare, și tu trebuie să îți schimbi business-ul, strategia, să te adaptezi vremurilor.
Nu te speria, comerțul online nu este fizică cuantică. Dacă știai deja să vinzi offline, într-un magazin fizic, și cum să te comporți cu clienții tăi, cu siguranță te vei descurca și online. Sunt însă câteva lucruri pe care trebuie să le înveți, și îți trebuie răbdare.
Și totuși, concret, iată care sunt câteva dintre beneficiile unui magazin online:
Vizibilitate mai mare
Magazinul tău fizic este deschis doar o parte din zi și poate doar 5 zile pe săptămână, de exemplu de luni până vineri, între orele 9.00 și 18.00. Realizarea unui magazin online îți oferă șansa să vinzi și în afara programului. Mai exact, poți vinde non-stop, la orice oră, în orice zi a săptămânii. Clientul tău poate cumpăra de la tine și la 00.00 noaptea, din confortul casei sale.
Eliminarea granițelor
Cu un magazin online nu te vei mai limita doar la clienții de pe strada ta, din cartierul sau din orașul tău. Poți avea clienți din toată țara. Nu mai ai nicio limită. Practic, e mai scalabil. Asta rezultă încasări mai mari.
Costuri reduse
Când ai un magazin fizic trebuie să plătești chiria, care, cu siguranță, nu este una foarte mică, vânzători, agenți de vânzări, să faci stocuri, iar costurile de promovare sunt și ele destul de mari. Creând un magazin online reduci cheltuielile. Dacă alegi să faci dropshipping, furnizorii tăi să livreze direct către clienți, nu mai ai nevoie nici de stoc de produse.
Relație apropiată cu clienții tăi
Poți colecta date despre potențialii clienți sau despre clienții tăi prin intermediul unor formulare. De exemplu, implementând un formular de abonare la newsletter, vei obține adrese de mail și chiar numele și prenumele celor care se abonează. În urma vânzărilor online, vei obține câteva informații despre clienții tăi precum numele lor, adrese de livrare. Le poți cere să îți spună care este ziua lor de naștere, hobby-urile lor și chiar câți copii au, pentru a le trimite oferte personalizate. Toate aceste date îți pot fi de folos ție, reprezintă o unealtă puternică, pentru a putea seta acțiuni de marketing cât mai eficiente. De exemplu, le poți trimite în fiecare lună email-uri cu noutăți sau cu promoții. Le poți trimite chiar și email-uri de mulțumire după ce au cumpărat de la tine ori email-uri în care să le urezi La Mulți Ani de ziua lor de naștere.
Poți vinde mai multe produse
Într-un magazin fizic ai spațiu limitat, poți afișa doar un anumit număr de produse, cât îți permite spațiul. În magazinul online nu ai nicio limită. Poți afișa 10.000 de produse sau 100.000. Nu ai nevoie de rafturi.
Un coș de cumpărături de valoare mai mare
Este clar că vânzările online au crescut considerabil, se află pe un trend ascendent. Valoarea coșului de cumpărături într-un magazin online este mai mare decât în cel fizic. Mai exact, clientul adaugă mai multe produse în coș, cumpără mai mult. Nu este grăbit, nu este presat de timp, navighează în voie pe site-ul tău, în confortul casei sale, în căutarea produselor dorite.
Puterea marketingului online
După ce ai făcut primul pas creând magazinul tău online, îți recomandăm să te folosești de toate uneltele de promovare, de toate canalele de vânzări. Te poți folosi de optimizarea SEO pentru motoarele de căutare, de unde îți vor veni clienți în mod organic, poți crea campanii de promovare în social media (facebook, instagram etc.) sau email marketing. Indiscutabil, față de un magazin fizic, un magazin online poate fi promovat mult mai ușor și la un nivel mult mai mare. Un alt lucru pozitiv este acela că publicitatea din gura în gură în urma unei acțiuni de marketing online se răspândește mult mai rapid și ajunge la mult mai mulți oameni față de marketingul tradițional.
CONCLUZIE
Sper că din acest material ai înţeles importanţa unui magazin online, prin intermediul căruia să vinzi la orice oră, în orice zi a săptămânii şi în orice oraş din ţara asta, nu numai celor care trec prin faţa magazinului tău fizic.
Acum următorul pas este să îţi creezi magazinul online. Agenţia noastră îţi poate realiza magazinul online la cheie, cu toate funcţionalităţile necesare, şi te poate asista la începutul tău de drum în comerţul online.
Ai nevoie de servicii de realizare magazin online? Sună-ne la numărul 0730995458 sau completează formularul de contact de mai jos.