Dacă ai o afacere locală, un magazin pe care-l administrezi atât fizic cât și în mediul online printr-un site web, atunci cu siguranță ai nevoie și de optimizare SEO local. Acesta ajută afacerea ta să urce în căutările de pe Google atunci când un client caută un anumit tip de magazin sau de produse online. Dacă site-ul este optimizat SEO corect, ai mai multe șanse să obții accesări și, evident, de vânzări.
Optimizarea unui site web sau a unui magazin online pentru telefoanele mobile este un mare avantaj. Este mult mai comod să cauți ceva de le telefon decât de pe laptop sau de pe tabletă, mai ales pentru că mobilul este mereu la purtător, oriunde am merge. Atunci când o persoană se află într-un oraș străin și caută un magazin pe Google, rezultatele vor apărea în funcție de locație, iar ăsta este, de fapt, rezultatul SEO-ului local. Dacă ai nevoie de crearea unui magazin online, vezi oferta de aici.
Așadar, un prim motiv pentru care este de dorit ca site să fie optimizat pentru SEO local este chiar localizarea geografică, care le permite clienților să caute pe Google cel mai bun magazin din locul în care se află. Site-urile vor apărea în ordinea notorietății, dar și a optimizării SEO, motiv pentru care procedura poate aduce foarte mulți clienți noi.
Din păcate, foarte puțini fac optimizare SEO local, cei mai mulți ignoră acest proces care aduce clienți în mod organic. Cu o strategie bună, gândită pe termen lung, poți ajunge pe prima pagină de Google în căutările locale și poți fi, astfel, deasupra concurenței. Lupta a devenit din ce în ce mai acerbă, mai ales în comerțul online, atunci este foarte important să beneficiezi de puterea optimizării SEO.
…ȚINE MINTE: Optimizarea SEO (optimizare pentru motoare de căutare) îți aduce clienți pe termen lung, organic, pentru care nu vei plăti nici măcar un cent. Sună bine, nu? Să dăm un exemplu. Dacă vei căuta pe Google termenul „livrare flori Ploiesti”, vei găsi pe primele poziții, în mare parte, florării mari, care livrează la nivel național, în timp ce majoritatea florăriilor locale sunt pe a 2-a, a 3-a sau chiar a 10-a pagină.
Cum faci optimizare SEO local
Pentru ca totul să fie însă perfect, trebuie să știi, totuși, câteva lucruri. În primul rând, ar fi de preferat ca afacerea pe care o ai să poarte numele localității, ori ceva de care Google se poate lega mai repede. Tot pentru accelerarea procesului, site-ul ar trebui să fie sincronizat cu locația pentru a apărea pe Google Maps, iar atunci când clientul va căuta magazinul respectiv îl va găsi pe hartă.
De asemenea, pentru ca site-ul tău să fie printre primele în motorul de căutare, importante sunt și recenziile clienților. Asta înseamnă ca munca să fie mereu una calitativă pentru a atrage comentarii pozitive care să aducă clienți noi și încrezători în produsele care urmează să le fie livrate.
Credibilitatea se poate crește și prin link-uri ale site-ului de calitate integrate în articole ale altor site-uri cu page rank mare.
SEO-ul local se poate îmbunătăți prin mai multe procedee, printre care un cont pe Compania mea pe Google, urmând să se completeze un formular care să te ajute să urci în motorul de căutare. Prin acest formular clienții pot vedea mult mai repede anumite informații precum numărul de telefon, alte date de contact sau serviciile care sunt puse la dispoziție.
De asemenea, tot pentru creșterea numărului de accesări și ridicarea în clasamentul Google este preferat ca site-ul să fie adaptat și pentru telefonul mobil, având în vedere că majoritatea accesărilor sunt făcute de pe un astfel de dispozitiv. Astfel, dacă site-ul nu ar fi adaptat telefonului mobil, accesările ar scădea considerabil, pentru că majoritatea oamenilor fac căutările dicret din locul în care se află, fără să aibă la îndemnă un calculator.
Așadar, optimizarea SEO local este extrem de importantă. Dacă magazinele mari ies în față datorită notorietății și a multitudinilor de cumpărători care le trec pragul, magazinele locale au nevoie un plus de influență. Optimizarea în mod constant reprezintă această influență, iar acest lucru se realizează cel mai important, după cum am enumerat prin localizarea geografică și prin adaptarea site-ului la telefonul mobil.